Czy można przetransportować maszyny rolnicze w niedzielę? - wytransportowany

transport maszyn rolniczych poznań

Branża transportowa jest silnie uzależniona od

Branża transportowa jest silnie uzależniona od aktualnego na świecie stanu gospodarki. W ostatnich kilku latach, wraz z rozwojem gospodarczym większości państw i wzmożonymi obrotami handlowymi przeżywał

Dodane: 28-10-2020 15:11
Czy można przetransportować maszyny rolnicze w niedzielę? - wytransportowany transport maszyn rolniczych poznań
a prawdziwy rozkwit. Na znaczeniu zyskiwały wszystkie rodzaje transportu: od tych najmniejszych, jak małe przewozy kurierskie, aż po największe, na przykład przewóz towarów drogą morską w ogromnych kontenerowcach.
Przykładem jednej z dziedzin w tej branży, która również odnotowała wzrost popytu, jest transport ponadgabarytowy. Opiera się on na wielkich pojazdach o określonych minimalnych wymiarach, które co do zasady poruszają się po drogach publicznych. Przed rozpoczęciem przewozu spedytor musi dokładnie zweryfikować, czy proponowana trasa nadaje się do użycia przez konkretny środek transportu.
Co konkretnie wchodzi w zakres "transportu ponadgabarytowego"? Między innymi transport maszyn - na przykład budowlanych, rolniczych, których duże gabaryty bądź specyficzne właściwości uniemożliwiają podróż na kołach. Wlicza się też tutaj transport ciężki, czyli przewóz innych ładunków o bardzo dużych gabarytach - na przykład wielkich elementów konstrukcyjnych używanych na budowach.
Transport ponadgabarytowy zyskuje na znaczeniu z każdym rokiem, i nic nie zapowiada, aby miało się to szybko zmienić. W związku z tym pracownicy posiadający uprawnienia do prowadzenia pojazdów z tej kategorii z pewnością będą mogli liczyć na wzięcie pracodawców.


Jak wtedy sobie z nimi poradzić?

Książka, krzesło czy nawet lodówka to produkty, które bez problemu można przetransportować z miejsca na miejsce. Ale są takie ładunki, których transport sprawia znacznie więcej kłopotów. Mowa tu między innymi o ładunkach, których masa przekracza 42 tony. Jak wtedy sobie z nimi poradzić? Ich przewozem zajmują się wyłącznie firmy oferujące transport ponadgabarytowy.
Przewoźnicy, którzy decydują się na tego typu usługi, muszą posiadać nie tylko wyspecjalizowaną flotę, ale również doświadczoną kadrę. Transport ciężki wymaga ogromnych umiejętności i to zarówno na etapie planowania, jak i realizacji. Aby wykonać transport maszyn czy choćby konstrukcji stalowych, trzeba doskonale zaplanować trasę, a następnie tak pokierować pojazdem, aby bezpiecznie ładunek dostarczyć na miejsce.
Mówiąc o transporcie ciężkim, należy wspomnieć też o pilotażu. Zgodnie z przepisami, jeśli ładunek waży więcej niż 60 ton, potrzebuje dodatkowo specjalistycznego zabezpieczenia trasy. I wtedy właśnie przed pojazdem podąża zawsze pojazd pilotażowy z sygnalizacją świetlną.


Bezpieczeństwo w transporcie ciężkim

Transport ponadgabarytowy wymaga bez wątpienia szczególnego podejścia do kwestii bezpieczeństwa. W związku z tym jest on regulowany przez liczne przepisy prawne i zawsze poprzedzony wydaniem specjalnych zezwoleń.
Pierwszym aspektem bezpieczeństwa, jeśli chodzi o transport ciężki, jest zabezpieczenie ładunku podczas transportu. Dlatego też naczepy zawsze wyposażone są w specjalistyczne elementy, które gwarantują, że ładunek nie zsunie się na drogę podczas jazdy. Drugim aspektem jest zaplanowanie trasy. Nie można bowiem dopuścić do sytuacji, że droga nie będzie w stanie udźwignąć ciężaru. Jeśli jej nośność jest zbyt mała, nie może zostać włączona do wyznaczonej trasy. Trzecim aspektem jest tak zwany pilotaż. Transport maszyn, czy innych ponadgabarytowych elementów wymaga często specjalnego zabezpieczenia.
Jeśli w każdym z tych aspektów zostaną zachowane najwyższe standardy bezpieczeństwa, transport doskonale spełni swoją rolę. Pozwoli dostarczyć ładunek, nie powodując przy tym żadnych strat,


Dla kogo przeznaczony jest taki transport?

Transportowanie dużych ładunków na terenie Europy jest tematem bardzo skomplikowanym. W odróżnieniu od zwykłych transportów, transport ponadgabarytowy wymaga obecności pilota zarówno prowadzącego konwój, jak i zamykającego konwój. Takie przejazdy odbywają się z reguły w nocy. Dla kogo przeznaczony jest taki transport? Po co w ogóle przewozić ciężkie ładunki? Idealnym przykładem jest import maszyn rolniczych z Niemiec. Kombajny, ogromne przyczepy czy ciągniki rolnicze kwalifikują się pod transport ciężki. Niektóre mniejsze modele ciągników można przewieźć zwykłym tirem, ale generalnie transport maszyn odbywa się na zasadach przewozu ponadgabarytowego. Drugim, sztandarowym przykładem transportów ciężkich, które spotyka się bardzo często na niemieckich autostradach są elementy budowy wiatraków elektrycznych. Te giganty transportowane są tylko i wyłącznie w nocy. Szerokość takiego ładunku często zajmuje ponad szerokość jednego pasa ruchu, co ogranicza możliwości wyprzedzania nawet dla samochodów osobowych.